Пускат Cybertruck на „промоция“, интересът е по-нисък от очаквания

След първоначалната еуфория около пикапа на Tesla, сега компанията е принудена да се справя с непродадени обеми

Tesla Cybertruck

iStock

Tesla Cybertruck е най-продаваният електрически пикап в САЩ, това не е изненада. Все пак още преди дългоочакваната пазарна поява той събра над 1 млн. първоначални поръчки. Оказва се обаче, че към настоящия момент тази първоначалната еуфория се е материализирала в само 40 000-50 000 реални продажби.

Основната причина за анулиране на резервации е силното несъответствие между действителните цени и оригиналната ценова листа през 2019 г. Дори Илон Мъск не оспорва високата цена на Cybertruck. Шефът на Tesla разчиташе на годишни продажби от 250 000 електрически пикапа с потенциал за растеж до половин милион бройки, но днес търсенето е 5-10 пъти по-малко.

Ситуацията може да се промени с пускането на базова версия със задно задвижване за $61 000, но дори и в този случай едва ли ще бъде възможно да се постигне обем от четвърт милион годишно.

Слабите продажби на Cybertruck принуждават Tesla да спре производството и да прехвърли служители на поточната линия на Model Y.

Foundation Series бяха първите Cybertruck, произведени и предназначени за притежатели на първите резервации. Tesla добави $20 000 към цената им и ги натъпка с куп функции и аксесоари. От октомври Tesla започна да произвежда обикновения Cybertruck, който е по-евтин, но сега Electrec пише, че Tesla все още не може да се продаде много от Foundation Series.

Затова въпросните бройки се изпращат в различни центрове в САЩ, за да бъдат „разтоварени“ от въпросните аксесоари и екстри, което да позволи същите да бъдат продадени с $20 000 по-малко.

Tesla Tesla Cybertruck